အေတြးစမ်ား


အမိယုတ္ေတာ့ ႏႈတ္ၾကမ္း၏။ အဖယုတ္ေတာ့ ကိုယ္ႀကမ္း၏ ။
ဆိုတဲ့ေလာကနီတိက်မ္းလာျမန္မာေရွးရိုးစကားေၾကာင့္ ကြၽန္မမွာ ဘာတစ္ခုပဲလုပ္ခ်င္ လုပ္ခ်င္ စဥ္းစား ေနရပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာလုပ္လုိက္ေပမယ့္လည္း ကိုယ့္မိဘ ကိုထိခိုက္မွာစိုးတာနဲ႔ အေနအထိုင္ ၊ အေျပာအဆိုကစလို႔ ဆင္ျခင္ေနရပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ ၊ ေျပာခ်င္ရာေျပာတာကို ဘာမွမဆိုင္ဘဲ မိဘက အလကားေနရင္းၾကားကေန ယုတ္တယ္ ျဖစ္သြားဦးမွာမို႔ တစ္ခုခု ေျပာေတာ့မယ္ ဆိုတိုင္းလည္း စဥ္းစားျပီးမွေျပာေနရပါတယ္။

ကြၽန္မအေပၚႀကီးမားလွတဲ့ မိဘေက်းဇူးကို ကြၽန္မျပန္လည္ဆပ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ဒီ
ဘ၀တစ္ခုတည္းနဲ႔လံုေလာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
မိဘေက်းဇူးကိုမဆပ္ႏိုင္ေသးတဲ့အျပင္ မိဘကိုပါ အေျပာခံရေအာင္လုပ္မယ္ဆိုရင္ ကြၽန္မအင္မတန္မတရားေတာ့ဘုူးေလ။ ယေန႔ေခတ္လူငယ္ေလးေတြက အင္မတန္ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ ႀကိဳးစားသေလာက္ လည္း ျဖစ္ထြန္းၾကပါတယ္။ နည္းပညာ နဲ႔ အဆင့္ျမင့္ပညာေတြထြန္းကားတဲ့ ေခတ္ႀကီးမို႔ လူငယ္ေလးေတြ အင္မတန္ထူးခြၽန္ႀကပါတယ္။ မိဘေတြ ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ႀကိဳးစားလို႔ ဒီလိုျဖစ္တာ ဒီလိုတတ္တာ၊ ဒီလိုေတာ္တာ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဴး ေျပာေနတဲ့လူငယ္ေလးေတြကိုေတြ႔ရင္ ကြၽန္မ အရမ္း ေျပာခ်င္တာ တစ္ခုက... ဟုတ္ပါတယ္။ ကိုယ္ႀကိဳးစားလို႔ ဒီလိုတတ္ေျမာက္ထူးခြၽန္ေနတာ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုပညာရပ္ေတြကိုဆည္းပူးဖို႔ အေျခခံပညာ ကစလို႔ သင္ေပးခဲ့တာ ၊ ေက်ာင္းထားေပးခဲ့တာ မိဘေတြမဟုတ္ပါလား။ ေအ ဘီ စီ ဒီ ကစလို႔မတတ္ဘဲ ၊
၀လံုးေလး၀ိုင္းေအာင္မေရးတတ္ဘဲ ဒီလို ပညာရပ္ေတြကို ၀ုန္းကနဲ ၊ ဒုိင္းကနဲ ဘယ္သူတတ္ေျမာက္ပါမလဲ။ မိဘကေမြးခဲ့လို႔ လူအျဖစ္ကိုေရာက္လာျပီး မိဘက ေကြၽးေမြးျပဳစုခဲ့လို႔ ဒီအရြယ္ ဒီလိုျဖစ္လာတာမွာ မိဘေတြေၾကာင့္မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရပါမလား။

တခ်ိဳ႔လူငယ္ေလးေတြက သူတို႔ဘာသာမေနႏိုင္မထိုင္ႏိုင္ေမြးလို႔ လူျဖစ္လာတာပဲ။ ေက်းဇူးတင္စရာမလိုပါဘူး ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳးလည္း ေျပာတာကို ၾကက္သီးေမြးညွင္းထစြာ ၾကားခဲ့ရဖူးပါတယ္။ မိဘႏွစ္ဦး အခ်စ္ပြားလို႔ပဲ ေမြးလို႔ လူျဖစ္လာတယ္ လို႔ဆိုတာ လူမျဖစ္ရင္ ကိုယ္ဘာသြားျဖစ္မလဲဆိုတာ ေတြးၾကည့္မိပါ တယ္။ လူဆိုတာ သက္ရွိေတြထဲမွာ အဆင့္ျမင့္ဆံုး ၊ ဥာဏ္ပညာအရွိဆံုးနဲ႔ စဥ္းစား ေတြးေခၚ ေျမာ္္ျမင္ႏိုင္စြမ္းအရွိဆံုးပါ။ တကယ္လုိ႔မ်ား ကြၽန္မတို႔ လူမျဖစ္လာရင္ တျခား သက္ရွိေတြျဖစ္လာမွာေပ့ါ။ ဒါဆိုလူျဖစ္လာရတဲ့အတြက္ မိဘေတြရဲ ႔ ေက်းဇူး အင္မတန္ႀကီးမားလွပါတယ္။

မိဘေတြရဲ ႔ ေမြးေက်းဇူး ၊ ေကြၽးေက်းဇူး နဲ႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ ပညာသင္ေပးခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးေတြကို ကြၽန္မ မဆပ္ႏိုင္ဘဲ မိဘေတြ အေျပာခံရေအာင္ေတာ့ မလုပ္ပါဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္မိျပီး ကြၽန္မ တစ္ခုခုေျပာမယ္ လုပ္မယ္ရည္ရြယ္တုိင္း မိဘ ႏွစ္ပါးရဲ ႔ မ်က္ႏွာ ကိုျမင္ျပီး ဆင္ျခင္မိပါတယ္။

လူ႔စိတ္ ကိုေလ့လာတဲ့အခါမွာလည္း လူေတြဟာတစ္ခုခုကိုေျပာလိုက္တာ မရည္ရြယ္ဘူးလို႔ေျပာလို႔မရပါဘူး။ စကားတစ္ခြန္းကိုေျပာလိုက္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီ စကားဟာသူ႔စိတ္မွာႀကိဳတင္ေတြးေတာၾကံစည္ျပီးသားမို႔ပါ။ ေဒါသအေလွ်ာက္ ေျပာမိတယ္။ မွားမိတယ္လို႔ လူေတြဟာ ဆင္ေျခေပးတတ္ၾကေပမယ့္ တကယ္တန္း လူ႔စိတ္သေဘာမွာ တစ္ခုခုကိုေျပာမယ္ဆိုတာ သူ႔စိတ္မွာ နဂိုတည္းကရွိျပီးသားမို႔ သူ႔ပါးစပ္ကေနေျပာထြက္သြားတာပါ။ ဥပမာ ဆိုရင္ မင္းကဘာေကာင္မို႔လဲ လို႔ ေမးလိုက္ ၊ ေျပာလိုက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူေမးလိုက္၊ ေျပာလိုက္တဲ့ သူကို အဲလိုသူ႔စိတ္ထဲမွာေတြးျပီးသားပါ။ သူကဘာေကာင္မို႔လဲ။ သူက ဘာမို႔လို႔လဲ ဆိုတာကို သူ႔စိတ္မွာေရွးဦးမဆြတည္းက ၾကံစည္ေတြးေတာမိျပီးသားမို႔ သူေမးတာ ေျပာတာပါ။ ရုတ္တရက္ဆိုေတာ့ ေဒါသအေလွ်ာက္ ေျပာလိုက္မိတာပါ။ ေဒါသနဲ႔ စကားေတြ မွား တာပါလို႔ ဆင္ေျခ ဆင္လက္ေတြ လူေတြကေပးတတ္ၾကေပမယ့္ ဘယ္စကား ၊ ဘယ္အရာမဆို လူ႔စိတ္ကေန ၾကံစည္ေတြးမိျပီးသားေတြဆိုတာ နက္နဲျပီး စိတ္၀င္စား စရာေကာင္းလြန္းလွတဲ့ သိမ္ေမြ႔လွတဲ့ ဘာသာရပ္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ လူ႔စိတ္ သေဘာ ဘာသာရပ္မွာ ေလ့လာေတြ႔ရွိႏိုင္ပါတယ္။

အဲဒါသူ႔ ၀သီပဲေလ။ သူကဒီလိုပဲေျပာတတ္တာပဲ ။ သူ႔စိတ္မွာဘာမွ သေဘာ မရွိဘူး။ သူ႔အက်င့္မို႔လို႔ သူဒီလိုပဲ ေျပာတာ လုပ္တာလို႔ လူႀကီးသူမေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္အမုန္းပြားမွာစိုးလို႔ ဆင္ေျခေတြႀကားထဲကေန ေပးေန တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အေျပာ အဆို အျပဳ အမူေတြဟာ လူ႔စိတ္ကေနႀကိဳတင္မၾကံစည္ထားဘဲ သူ႔အလိုလိုျဖစ္မွမလာႏိုင္တာပဲ။ လူႀကီးေတြေျပာတဲ့စကားကို ဒီေနရာမွာ ဆန္႔က်င္လိုေပမယ့္ ဘာမွမေျပာမိေတာ့ပါဘူး။ ဒါသူ႔၀သီပဲေလ ဆိုလည္း သူ႔၀သီေပပဲလို႔ ထားလိုက္ရံုပဲရွိပါေတာ့တယ္။

……………………………………………………………………

ဆရာႀကီး လူထုဦးစိန္၀င္းရဲ႔ ရွက္စိတ္ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးရွည္ကို ကြၽန္မတို႔ လူငယ္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ဖူးၾကပါတယ္။
ဆရာႀကီး ေျပာသလိုပဲ ေခတ္ကာလ ေရြ႔ေလ်ာ လာတာနဲ႔ အမွ် အရွက္တရားဟာလည္း တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲလာပါတယ္။ ဟိုအရင္က စာေမးပြဲမွာ ခိုးခ် ၊ ကူးခ်ေျဖတာကို ေက်ာင္းသားေတြက ရွက္တတ္
ခဲ့ဲ့ၾကေပမယ့္ အခုေခတ္အခ်ိန္မွာေတာ့ ဒါဟာ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္တစ္ခုလိုျဖစ္ေနျပီး မရွက္ၾကေတာ့ပါဘူး။

ဟိုအရင္က ရိုးသားမႈ ကိုဂုဏ္ယူတတ္ၾကခဲ့ေပမယ့္ အခုေခတ္ကာလအခ်ိန္မွာ ရိုးသားရတာကို အ တယ္ ႏုံတယ္ လုိ႔ထင္ႀကမွာ စိုးလို႔ဆိုျပီး ရိုးသားမႈ ဂုဏ္ကို တန္ဖိုး ထားရေကာင္းမွန္း သိသူရွားပါးလာပါတယ္။
ဟိုအရင္က ရွက္စရာေကာင္းတယ္လို႔ ထင္ခဲ့ၾကတဲ့ အျပဳအမူ ၊ လုပ္ရပ္တခ်ိဳ႔ဟာ အခုအခ်ိန္မွာ သာမန္မွ်သာျဖစ္ေနပါတယ္။

ကိုယ္က်င့္တရား ေစာင့္ထိန္းသူေတြ ဟာ မိမိကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ယြင္းမွာ ကိုအသက္ေသမတတ္ေၾကာက္ရြံ႔ ရွက္တတ္ၾကေပမယ့္ ကိုယ္က်င့္ တရားမ ေစာင့္ထိန္းသူေတြဟာ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေပၚေပၚတင္တင္ပဲ မေစာင့္ထိန္း ေတာ့ပါဘူး။ လူ႔တန္ဖိုးကို တိုင္းတာတဲ့အရာဟာလည္း ေျပာင္းလဲသြားျပီလား ဆိုတာ ကြၽန္မ ဇေ၀ဇ၀ါျဖစ္မိပါတယ္။

ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ေအာင္ေစာင့္ထိန္းဖို႔ဆိုတာက ခက္ပါတယ္။
အခုေခတ္ကာလမွာ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္စီးေႀကာင္း အာရံုေတြ ၊ အေပ်ာ္ေတြက သိပ္ကိုလြယ္လင့္တကူမ်ားျပားေနတာေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ေစာင့္ထိန္းသူ ဦးေရေလ်ာ့ပါး လာပါတယ္။

ကိုယ္က်င့္တရားေစာင့္ထိန္းဖို႔ဆိုတာက မိမိစိတ္ကိုခ်ဳပ္တည္းရမယ္ ဆိုတာမ်ိဳးမွာ လူေတြ အတြက္အခက္ေတြ႔ေစပါတယ္။
ကု္ိယ္က်င့္တရားေစာင့္ထိန္းသူကို ကိုယ္က်င့္တရားမေစာင့္ထိန္းသူေတြက မႏွစ္သက္တတ္ပါဘူး။ မိမိက ကိုယ္က်င့္ တရားမေစာင့္ထိန္းႏိုင္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္က်င့္တရားေစာင့္ထိန္းသူတို႔ရဲ႔ အျပဳ အမူ ၊ လုပ္ရပ္ေတြ နဲ႔ မိမိရဲ႔ အျပဳအမူ လုပ္ရပ္ေတြကို ယွဥ္ၾကည့္ရင္ မသိစိတ္က ရွက္စရာ ျဖစ္မိတာေႀကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရားမေစာင့္ထိန္းသူတို႔ဟာ ကိုယ္က်င့္တရား ေစာင့္ထိန္းသူတို႔နဲ႔ မိတ္ေဆြ မျဖစ္လိုၾကပါဘူး။

ထို႔အတူပဲ ကိုယ္က်င့္တရားေစာင့္ထိန္းသူမ်ားဟာ လည္း ကိုယ္က်င့္တရား
မေစာင့္ထိန္းသူမ်ားနဲ႔ မိတ္ေဆြ မျဖစ္လိုၾကပါဘူး။ မတူညီေသာ သေဘာသဘာ၀၊ စရိုက္မ်ားနဲ႔ လူမ်ားဟာ အတူတကြ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းျဖစ္ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ အင္မတန္ရာခိုင္နႈန္း နည္းပါတယ္။


အခုလက္ရွိကာလမွာ ကိုယ္က်င့္တရားေစာင့္ထိန္းဖို႔ ဆိုတာက ကိုယ္က်င့္တရားေဖာက္ဖ်က္ဖို႔ေလာက္ မလြယ္ကူတာေၾကာင့္ အလြယ္တကူျဖစ္တဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားေဖာက္ဖ်က္သူ အေရအတြက္သာပိုမ်ားလို႔ေနပါတယ္။ ကိုယ္က်င့္တရားမေစာင့္ထိန္းသူအခ်င္းခ်င္း မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းျဖစ္မိၾကျပီး အခ်င္းခ်င္းႏွစ္လိုပါတယ္။

လူဆိုတာ ကိုယ္မွားေနတာလုပ္ေနရင္ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို လက္ညိႈးထိုးျပလို႔ရေအာင္ အေဖာ္ရွာတတ္ၾကပါတယ္။

အေရအတြက္မ်ားလာတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားမေစာင့္ထိန္းသူေတြဟာ အင္အား ႀကီးမားလာလို႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကပဲ မွန္ေနသလိုမ်ိဳး အခုေခတ္ ကာလမွာ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ့ ကိုယ္က်င့္တရားေစာင့္ထိန္းသူ လူနည္းစုမွာ မိမိရပ္ တည္ေနမႈ အေပၚမွာ သကၤာမကင္းျဖစ္ဖို႔ေတာ့မလိုအပ္ပါဘူး။

ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အဖိုးတန္ ပစၥည္းဆိုတာ ရွားပါးပါတယ္။အေရအတြက္ မ်ားမ်ားမရွိလွပါဘူး။ အဖိုးတန္ပစၥည္းဆိုတာ ကိုယ့္တန္ဖိုး မက်သြား ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္ရဲ႔တန္ဖိုးကိုတိုင္းတာတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုတာကို နည္းနည္းေလးမွ အပြန္းပဲ့မခံဘဲ ထိန္းသိမ္းမလား ။ ကိုယ္က်င့္တရား မေစာင့္ထိန္း သူအျဖစ္ပဲ မိမိကိုယ္မိမိ ခံယူမလားဆိုတာ ကြၽန္မတို႔ရဲ ႔ ေရြးခ်ယ္မႈသာျဖစ္ပါတယ္။


ဆႏၵကို သိကၡာျဖင့္ ထိန္းပါ



ျဖစ္ခ်င္တာက ဆႏၵ၊ ျဖစ္ေနတာက ဘ၀ဟု ထင္ျမင္မိသည္။

ဤေလာကႀကီးသည္ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္၍ မရေသာ ေလာကႀကီးျဖစ္သည္။

မျဖစ္ခ်င္၍လည္း ျဖစ္ရသည္။ အနတၱသေဘာ ျဖစ္သည္။ အနတၱဆုိသည္မွာ

အစုိးမရဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ မိမိ၏ ခႏၶာကုိယ္တြင္ ေနမေကာင္း မျဖစ္ခ်င္၊

႐ုပ္မဆုိးခ်င္၊ အနာေရာဂါမျဖစ္ခ်င္ ဟု ေျပာေနေသာ္လည္း ျဖစ္ရသည္။

႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပခ်င္သည္။ အသားအရည္ ျဖဴေဖြးခ်င္ေသာ္လည္း အသားမဲ၊

အသားညိဳ မ်က္လံုးျပဴး စသည္တုိ႔ ျဖစ္ရသည္။ မိမိ၏ ခႏၶာကုိယ္ပင္လွ်င္

ျဖစ္ခ်င္တုိင္း မျဖစ္ရ၊ မျဖစ္ခ်င္တုိင္း ျဖစ္ရ ျဖစ္ေနလွ်င္ က်န္ေသာအရာမ်ားကုိ

ျဖစ္ခ်င္၊ လုိခ်င္စိတ္ျပင္းျပေနလွ်င္ ပုိ၍ ေ၀းမည္ျဖစ္သည္။


လူတုိင္းသည္ လုိခ်င္တပ္မက္မႈမ်ားျဖင့္ ေမြးဖြားလာသည္ဟု ထင္သည္။

ကေလးဘ၀ထဲက မ်က္လံုးႏွစ္လံုး ပြင့္လာသည္ႏွင့္ မိခင္၏ ႏုိ႔ရည္ကုိ

ေတာင့္တသည္။ မရလွ်င္ အေျပာတတ္ဆံုး ဘာသာစကားျဖစ္ေသာ အူ၀ဲဲ အူ၀ဲ

ဟု ငုိျမည္းေတာ့သည္။ သြားမေပါက္ေသးေသာ ကေလးဘ၀ကတည္းက

ေတာင့္တမႈမ်ားျဖင့္ ႀကီးျပင္းလာရာ သြားက်ဳိးၿပီး ခါးကုန္း သက္ႀကီးရြယ္အ
ုိ
ျဖစ္သည့္အထိ ေတာင့္တမႈမ်ားမွာ အဆံုးသတ္မသြားၾကပါ။

လုိခ်င္တပ္မက္မႈသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွသည္။ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္

လူသားမ်ားအားလံုးသည္ အေမွာင္ေလာကထဲတြင္ ေမွ်ာၿပီး မ်က္ကန္းမ်ားလုိပင္

ေျမာင္းမ်ား၊ ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ား၊ ဆူးမ်ားကုိ နင္းျဖတ္ေက်ာ္ကာ ဘ၀ ၀ဂၤဘာထဲတြင္ တ

၀ဲ၀ဲလည္ေနၾကရသည္ဟု ထင္ပါသည္။ သတၱ၀ါအားလံုးသည္ အ၀ိဇၨာဆုိေသာ

မသိျခင္းႏွင့္ တဏွာဆုိေသာ လုိခ်င္တပ္မက္မႈတုိ႔ ပူးေပါင္းမိၿပီး အမွားမ်ားစြာကုိ

က်ဴးလြန္ေနၾကသည္။ ျဖစ္ေပၚလာေသာ မိမိ၏ ဆႏၵကုိ ထိန္းသိမ္းရန္ကာ

ခက္ခဲလွပါသည္။


မေကာင္းမႈတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႕စိတ္ကုိ ထိန္းသိမ္းရန္ ခက္ခဲလွသည္။

မေကာင္းမႈ လုပ္ခ်င္ၿပီးဆုိလွ်င္ သိကၡာမဲ့ ျပဳလုပ္တတ္ၾကသည္။

ေစာင့္ထိန္းရမည့္ က်င့္၀တ္၊ သိကၡာမ်ားကုိ ခ်ဳိးေဖာက္ရန္ ၀န္မေလးၾကေတာ့ပါ။

ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာေရး က်င့္၀တ္မ်ားကုိ မသိက်ဳိးကၽြံ႕ျပဳၾကသည္။

သိကၡာမဲ့လုပ္ရပ္မ်ားကုိ လုပ္ပါမ်ားလာေသာအခါ အမွားလုပ္ရပ္သည္

အမွန္ျဖစ္လာေတာ့သည္။ ငါလုပ္ေနက် ဘာမွမျဖစ္ဘူး ဆုိၿပီး

ဆက္လုပ္ၾကသည္။ သူမ်ားကုိလည္း တုိက္တြန္းၾကသည္။


ယခုဆုိလွ်င္ လူတုိင္းသည္ ပုိ၍ပင္ သကၡာကင္းမဲ့ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကုိ

ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေမြ႕ေမြ႕ က်ဴးလြန္ေနၾကသည္။ ဘုရားေဟာေသာ

အေျခခံတရားမ်ားကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကသည္။ မသိေသးသည့္ လူမ်ားလည္း

မ်ားစြာရွိသည္။ မိမိ၏ စိတ္ကုိ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ပါက ေလာကစည္းစိမ္ကုိ

မဆုိထားႏွင့္ ေလာကုတၱရာ နိဗၺာန္ကုိပင္ ရႏုိင္သည္ဟု

ဘုရားေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ မေကာင္းမႈလုပ္ခ်င္ေသာ

ဆႏၵမ်ားကုိ သကၡာျဖင့္ ထိန္းသိမ္းၾကရန္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း...။


ေမာင္ေစတနာ


ဟနစံ

ဆက္သြယ္ရန္ လိပ္စာကေတာ့

အီေမးလ္ကေတာ့= maisoejar@gmail.com
ဘေလာ့ကေတာ့=www.palaunglay.blogspot.com

Visiter No